Selkokielitehtävä

1. Selkokielisessä tekstissä on liehureuna. Oikeaa reunaa ei tasata.
2. Selkokielessä virke alkaa rivin alusta.
3. Selkokieli on kirjoitettu isolla fontilla.
4. Selkokielisiä lauseita on lyhennetty.
5. Selkokielisessä tekstissä kappaleita on enemmän.
6. Lauseenvastikkeita sekä yhdyssanoja vältetään selkokielessä.
7. Selkokielessä sanajärjestys on suora.

Esimerkki selkolehdestä:  http://selkosanomat.fi/
Esimerkki selkovideosta: https://www.youtube.com/watch?v=W-VKPpYVI6c
Esimerkki selkopuheesta: https://www.youtube.com/watch?v=Hbv04AITm8w
Esimerkki selko-ohjeesta: https://thl.fi/fi/web/vammaispalvelujen-kasikirja/itsenaisen-elaman-tuki/selkokieli

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Työvälineiden esittely

Esittely

Top- jakso